businessman

Na co zwrócić uwagę przed założeniem sklepu online

Nawet jeśli nasz biznes online jest tylko pomysłem, poniższe wskazówki pomogą nam w opracowaniu biznesplanu. Oto kilka kluczowych kroków, jakie należy wykonać przed założeniem sklepu online.

Przeprowadzić proste badanie klientów

Zapytajmy obecnych klientów, czy są skłonni do kupowania u nas online i czego szukają. Trendy Google pokazują przydatne informacje o tym, czego ludzie szukają w sieci. Jeśli klienci nie szukają naszych usług online lub nie są zainteresowani zakupami, być może będziemy musieli przemyśleć swoją strategię.

Może być konieczna zmiana oferty produktów lub dotarcie do różnych klientów. Być może będziemy musieli ponownie rozważyć swój model biznesowy. Pomyślmy o wpływie, jaki sprzedaż online może mieć na istniejące relacje z dostawcami, dystrybucję, pakowanie, spedycję i obsługę posprzedażną.

Tak czy inaczej, niektóre wstępne badania mające na celu określenie idealnego klienta są bardzo cenne. Jeśli klienci chcą kupować online, zapytajmy, jakie słowa wpisują w wyszukiwarkę, aby znaleźć nasze produkty. Te słowa powinny znajdować się w opisach produktów i nagłówkach naszej witryny. Ułatwi to znalezienie naszego sklepu online.

Stworzyć listę produktów

Użyjmy arkusza kalkulacyjnego, aby zapisać wszystkie informacje dotyczące produktów, które chcemy sprzedawać. Niektóre typowe elementy to nazwa produktu, zdjęcie produktu, cena, a także zmienne informacje, takie jak rozmiar, gramatura kolorów, rozmiary opakowań i opis.

Możemy również utworzyć kategorie produktów, aby pogrupować dużą ich liczbę. Jeśli sprzedajemy odzież, najlepiej pogrupować produkty pod tradycyjnymi nagłówkami, takimi jak koszule, spodnie, kurtki itp. Niektórzy właściciele sklepów online oferują kilkadziesiąt produktów, a inni kilkadziesiąt tysięcy. Dlatego ważne jest, aby nasz programista znał skalę naszego sklepu, aby mógł zapewnić właściwe rozwiązanie.

Dostawa

Powinniśmy ustalić, w jaki sposób zamierzamy dostarczać swoje produkty do klientów i jakie koszty powinny być związane z pakowaniem i spedycją. Czy będziemy dostarczać je lokalnie, a może w całym kraju lub za granicą?

Być może będziemy musieli skonsultować się z firmą kurierską, aby uzyskać pomoc w tym obszarze albo alternatywnie zaoferować bezpłatną dostawę. Jak wspomniano, może to wpłynąć na nasz model biznesowy w odniesieniu do wymaganych zasobów ludzkich, zdolności do odpowiadania na zapytania, obsługi klienta i realizacji zamówień.

Przetwarzanie płatności

Musimy mieć możliwość bezpiecznego przetwarzania płatności kartą kredytową online. Istnieje wielu dostawców oferujących tę usługę, takich jak Paypal, Stripe lub Paymark.

Dobrym pomysłem jest Stripe, ponieważ jest szybki i łatwy w konfiguracji. Dostawca ten oferuje dobre wsparcie i ogromną międzynarodową bazę klientów. Ażeby skorzystać z jego usług, nie musimy też posiadać urządzeń do obsługi kart kredytowych. Wszystko, czego potrzebujemy to konto Stripe i konto bankowe, aby otrzymywać płatności.

Przy płatnościach internetowych można skorzystać również z BLIKA.

Kwestie prawne

Wymagana jest dokumentacja prawna na stronach eCommerce. Powinno to obejmować nasze warunki, politykę prywatności, zwroty i politykę zwrotów. Tym krokiem powinien zająć się nasz prawnik.

Strona internetowa

Do rozpoczęcia sprzedaży online musimy mieć skonfigurowaną podstawową sprzedaż internetową.

A tutaj dowiesz się o sposobach na prezentacje pomysłów biznesowych.

Pozyskiwanie klientów

Należy zastanowić się, w jaki sposób przyciągniemy klientów do swojego sklepu po jego skonfigurowaniu. Możemy zacząć budować grono odbiorców, zanim otworzymy swoją platformę e-commerce.

Do przyciągnięcia klientów do naszego sklepu można z powodzeniem wykorzystać media społecznościowe. Warto zastanowić się nad takimi platformami mediów społecznościowych, jak Instagram i Facebook, aby zgromadzić potencjalnych klientów, którzy będą zainteresowani naszym sklepem.

Marketing e-mailowy to kolejne potężne narzędzie do kierowania klientów prosto w progi naszego sklepu internetowego. Najlepszym rozwiązaniem jest tutaj ustawienie strategii zbierania e-maili od klientów, aby poprowadzić ich do naszego sklepu.